19.10.11

Stressade ögon

Jag har känt på senaste tiden att jag trots allt som hänt och händer runt omkring oss i livet nu ändå känner mig rätt så lugn och beredd inför "livet efter fredag" (som bebisankomst kallas nuförtiden). Men mina ögon håller inte med mig, heh. Häromveckan, efter svärföräldrarnas senaste bombnedslag, så började höger ögonlock rycka i tid och otid och nu har även det vänstra satt igång. Väldigt störigt, men känns ändå som ett rätt lugnt stressymptom att ha om man tänker på hur man kanske borde reagera just nu... :)

Det är en bra dag idag dock. Såklart. Kan det vara annat med bara två dagar (inte ens det) kvar tills vi får träffas på riktigt - den lille vildingen i magen och vi nervösa föräldrar här ute i världen?! Jag har tagit en lång varm dusch och maken och jag tog en snabb sväng ner på byn under lunch för att handla födelsedagspresent till lillsvägerskan (som fyller 19 på fredag). Nu håller jag på med ett sista jättestädryck! Dammsuger, tvättar golv, viker sista tvätten osv... Tänkte ha allt klart till i morgon så att jag kan spendera sista greviditetsdagen med att bara njuuuuta.

Hoppas ni andra också har en bra dag!

2 comments:

majsanx said...

Du verkar ha skumma svärisar, tråkigt nog :( Längtar tills lite bilder dyker upp i livet efter fredag :)

Anonymous said...

Kan vara magnesiumbrist. Enkelt att prova att ta ett par tabletter.