7.10.11

Det gick snabbt...

...att gå igenom min medicinska historia (typ obefintlig) och fått förklarat hur det går till med bedövningen jag kommer att få när de ska snitta. En supertrevlig narkosläkare var det som vi snackade med i ca tio minuter.

Nu är vi hemma igen och det ösregnar utanför fönstret idag igen. Radion är på, théevattnet bubblar nere i köket och jag har en pjäs att läsa. Sen har jag ett par skriftliga grejer att lämna in i eftermiddag också. Men först: regnmys.

Förresten, ni har väl inte missat gårdagens bästa nyhet (när hur hade ni kunnat undgå det, är väl bara isolerade jag här ute på "lannet" som missar saker som händer...typ läroplaner osv)?
Att Tranströmer får årets nobelpris i literatur. Verkligen toppen!
Nu råkar min Tranströmer-bok (har en, kommer inte ihåg vilken)  ligga lite nergrävd hemma i en av flyttlådorna (packade ner den tillsammans med de andra böckerna i poesihyllan när jag var hemma sist), så det blir ingen läsning av honom idag. Men när vi flyttat hem så!! Var ett tag sen jag tittade i den.

Nä, nu har snart thévattnet kallnat.
Trevlig fredag!

No comments: