25.5.11

Nä, nu glömde jag ju...

...fotografera mitt väldigt väldigt lyckade brödbak. Vad dumt! Men ni får helt enkelt tro mig när jag säger att det var supergott och jättefint. Det är väl därför hela alltet (en långpanna full) försvann så snabbt antar jag. För vi åt bröd både till fika tillsammans med finelinan och hennes underbara Gibson i eftermiddags och sen tillsammans med salladerna vi slängde ihop till middagsbesöket i kväll. Topp!

Fikat med finelinan och Gibson var väldans trevligt! Vi hade ju bestämt oss för att fika utomhus så även om vi visserligen flyttade fikan från stadsparken till hemma hos oss så började vi i alla fall ute i trädgården. När den skånska vinden bet alltför mycket så flyttade vi in och hann med att dansa, bygga tågbana, äta muffins och snacka massa skit. Härligt!

Sen byttes gästerna av och kusin med familj, samt två andra vänner till familjen kom förbi på liten matbit. Det planerades inför tvåtusentolvs sommars USA-semester då både mina föräldrar, kusin med familj och jag och maken (och barn) ska göra staterna osäkra i ett par veckor. Och så har det ätits gott, diskuterats bröllop, välts ut ett antal vattenglas och mysts lite sådär i allmänhet.
En väldigt härlig dag med andra ord!!

Stay tuned för recept på bröd OCH "syster ysters sellerisallad"...

No comments: