21.5.11

Lördag...

...har det hunnit bli ja. Och jag sitter och äter fil och knäckemacka i soffan och svär över mitt illamående. Tänkte gå ner till apoteket när de öppnar och kolla in de här "sea band" (akupunkturarmband som ska vara bra mo illamående och åksjuka) som finns här i Sverige. Hoppas de funkar, hade varit trevligt.

Jag håller på med körterapi nu när jag är hemma. Vet inte riktigt hur det blev så, var inte riktigt planerat, men jag kör runt i bil mest hela tiden tycker jag. Jag är ju dessutom lite extra attraktiv just nu eftersom jag garanterat inte dricker och därför ju "lika bra" kan vara chaufför. Haha. Så var jag med modern i Lund på "after work" hos min kära moster. Det snackades och hade sig och var faktiskt jättetrevligt. Tog en sväng in om Malmö (!) på vägen hem för att släppa av en av de andra damerna och jag överlevde minsann att köra även där. Helt galet! Idag blir det Malmö igen för att släppa av, samt hämta, mamma på hennes syjunta. Syster ysters käre R har lovat att följa med in första vändan eftersom syster yster jobbar då och jag helst inte vill köra hem genom Malmö själv. Han är snäll han. Är det bara jag som inte gillar att köra bil ensam? Jag tycker det blir otroligt mycket mindre läskigt om man har en vän med sig på passagerarsätet. :)

Nä, nu ska jag försöka få ner det sista skeden A-fil och sen ska jag gå och hitta på nått nyttigt.
Trevlig helg!

1 comment:

Josefine said...

Haha, det är superhärligt att köra bil ensam. Men musik på HÖG volym!

Dock kan det vara lite läskigt att köra genom Malmö. Absolut första gången jag körde genom Malmö var en månad efter jag tagit körkortet. Det var morgonen efter studenten, vid åtta snåret, och jag var på väg till repetition med skånska operan. Jag var livrädd, och körde vilse riktigt ordentligt! =)