22.1.11

Countdown begins!

Nu är nästan exakt ett dygn kvar tills jag sitter hemma i hästtjejens kök i Älvdalen och snackar strunt och gosar hund och katt. Det var faktiskt jäkligt bra att jag jobbade idag för tiden har gått jättefort. Hade jag suttit hemma ensam hela dagen hade den bergis inte gått lika snabbt.

Jobb idag gick jättebra, inga feberyrningar här inte! Har bara haft trevliga kunder och vi tre som jobbade har haft roligt tillsammans, som vanligt. Som bonus fick jag en ny sorts ost med mig från chefen för att bjuda på i norr, ska bli spännande. Tydligen en ost som man blandar i potatismos. Sen serverar man blandningen med kött och sallad. Lovar att ta foton och lägga upp recept och betyg på detta så fort vi har prövat, blir nog i övermorgon (fast har nog iofs inte internet då så ni får vänta någon dag extra, ursäkta).

När jag kom hem så blev jag inbufflad till biljardrummet i uthyrningsdelen där svärisarna har partaj med ett gäng kompisar. Det kindpussades och hejades och allt möjligt på en gång, antar att svärisarna trots allt tycker det är rätt schysst att ha en "nästan svärdotter". :)

Nu har jag lyckats smita från kalaset och ska ge mig i kast med att packa väska, diska disk, vika tvätt och äta den sista byttan av mammas gulasch som fanns i frysen. Gött!
Blir kanske ett inlägg i morgon bitti innan jag åker, om inte så hör jag av mig så fort jag närmar mig dator med internet i Schweden. Kan ta ett par dagar...

Fortsatt trevlig helg!

1 comment:

Trillingnöten said...

Jäkt, men härligt jäkt! Det där med ost och potatismos låter himmelskt. Hoppas det blir gott. Trevlig resa!!