16.12.10

"Stanna innomhus för guds skull!"

- så lyder dagens uppmaning till alla boende i trakten. Det snöar och snöar och snöar och vägarna är rent ut sagt livsfarliga (i Belgien är det INTE obligatoriskt med vinterdäck och därför är det många som inte tycker att det behövs...de är inte kloka!).

Därför har vi inte haft särskilt många kunder i butiken under dagen (sammanlagt fem stycken) och vi har haft en massa tid över till att organisera i hyllor och fixa inför julruschen (om den nu kommer trots all snö...). Och med de trevliga kollegor man har så har jag roat mig kungligt! Skratt och tokigheter för hela slanten, kul!

Det lär fortsätta att snöa resten av helgen. Jag håller tummarna dels för att vi kommer att kunna ta oss till Bryssel på lördag kväll (oroa dig inte morsan, vi kör inte om det finns någon som helst varning ute eller vädret verkar dåligt) och, framförallt, att inte flygplatserna är stängda på tisdag.

Nu ska jag göra en liten annordning så att jag kan hänga upp våra julkort. Fick det första idag (tack syster yster)!

2 comments:

Trillingnöten said...

Ja, jösses! Det är galet att det inte är ett måste att ha dem! inte i USA heller...fattar inte varför!

Anonymous said...

Då får ni helt enkelt gå hit på tisdag!