25.11.10

Tack!

Nyss hemkommen efter ännu en heldag på jobb - tolv timmar i ostvärlden. Full rulle minsann!
Och oj vad det känns i kropp och knopp att jag jobbar heltid (och lite till) för första gången sen mina galna sommarjobb-somrar i Rättvik. Men oj vad jag är tacksam för att jag har möjligheten att jobba med så härliga människor, en toppenchef och en massa goda och spännande ostar!

Idag är det ju thanksgiving i USA och efter att ha läst lite blogginlägg och facebookstatusar om thanksgiving från vänner i amerikatt så var jag bara tvungen att hänga på trenden trots att jag ju inte har med denna dagen att göra över huvud taget.

Just det där med att vara tacksam för saker tycker jag är väldigt viktigt. Inte minst för att hålla huvudet över ytan när man går igenom lite svåra perioder. För när man börjar tänka efter hur mycket man faktiskt är tacksam över så inser man oftast att den listan är oändligt lång och att man har det rätt så fantastiskt bra trots allt.

Jag är smått vidskeplig med tendenser till tvångstankar när det gäller de dummaste saker, men en av mina små tvångstankar som jag tror faktiskt är bra för mig är att jag varje kväll, innan jag stänger ögonen för att sova, allra helst vill tacka för dagen som gått. Sen om det är fästmannen som får ett tack för att han stått ut med mitt tjat, bästisen som får tack för att hon lyssnat på en massa skvalande, eller katten som tackas för en massa gos...det är en annan femma. Men att vara tacksam för att man fått dela just denna dagen med någon - det känns rätt schysst och bra.

Vet att jag är lite lång och osammanhängande idag, är väl osten som stigit mig åt huvudet. Men summan av kardemumman (speciellt för dig syster yster, du tyckte ju så mycket om det uttrycket) är i alla fall att det där lilla ordet TACK nog är ett av de viktigaste orden i en människas vokabulär, enligt mig.

Så TACK alla ni som läser detta för att ni, om än kanske omedvetet, peppar mig och gör mig superglad med kommentarer och besöksstatistik (jag blir nästan lika glad av en vanlig "besökare" i statistiken som för en kommentar, det betyder ju att någon faktiskt har läst det jag skrivit. Att dela saker med andra är nice!)! Ni är bäst!

Nu ska jag gå ner och tacka fästmannen för att han har lagat middag till mig. :)
God kväll!

5 comments:

Trillingnöten said...

Tack är så viktigt! När man får ett oväntat tack får man en extra kick. Jag är ju medlem på ett lärarforum där man delar med sig av lektioner och tips i trådar. I veckan fick jag ett mail på det forumet, någon som tackade för så fina tips som jag gett (om grammatiklektioner :p sug på den du!) och jag blev så glad! Jag log som en tok! Tack för att just DU förgyller vår vardag med roliga ostinlägg och fantastiska bilder och intressanta iakttagelser i ditt nya land! Du rockar (ost)fett! Kram

Josefine said...

Och jag ska gå upp och viska 'tack för att du inte diarréat något mer idag' till min sovande son. Tror du han uppskattar det? =)

Det är alltid roligt att höra ett extra tack, vad det än handlar om. Man blir pigg och glad av det!

Sov gott inatt!

Anonymous said...

Och tack för att du är så himla klok, min älskade lilla tös!

Anonymous said...

Tack för att du delar med dig av ditt liv. Det är alltid roligt att läsa Eva

Fröken Frost said...

Åh, du är allt bra klok du! Kraaamar!