12.11.10

Nu är jag inskriven och klar!

Verkar inte bli något test. De tyckte väl det var test nog att lyckas ta sig till skolan mitt på dagen via buss och tåg. Det har varit en spännande dag må jag säga. För förrutom att jag måste ta två tåg och en buss hemifrån till skolan så går dessutom den där bussen typ bara så att det preciiiis passar de ordinarie skoltiderna. Dvs om man, som jag, bara svänger förbi lite nonschalant mitt på dagen så får man skylla sig själv om man bli tvungen att gå de åtta kilometrarna tillbaks till tågstationen i ösregn. hehe. Som tur är fick jag lift de sista fem kilometrarna av en trevlig människa som handlade fika på samma gång som mig. Snällt.
Det är minsann bra jag bara ska till skolan varannan måndag och att jag då dessutom kommer att börja och sluta i tider som passar bussen. Annars kunde det blivit lite knepigt.

När jag kom hem i eftermiddag väntade en aldeles slutarbetat och dyngsur (typ dränkt katt) fästman på mig så sen dess har jag ägnat min tid åt att ta hand om den stackaren. Det har regnat på honom hela dagen när han har lagt kullersten... Inte kul alls!

Jag har sovit jättedåligt den senaste veckan så i kväll ska jag ta en stor kopp sova gott-thé och sen ska jag stanna i sängen till sent i morgon. Det är fästmannen som ordinerat sovmorgon, trevligt att man slipper bestämma själv, då behöver man inte ha dåligt samvete för att man ligger och drar sig. ;)

Godnatt!

2 comments:

Trillingnöten said...

Wow, vilken upplevelse! Kanske inte det allra roligaste, men man lär sig ju når varje dag :) Ha en skön sovmorgon! Kramar

Josefine said...

Jag ska tala om för dig att jag faktiskt var ute och planterade häromveckan, så det så! =)

En liten ljung i en kruka bara, men ändå...

Och du som är så bra på sånt där. När ska man klippa häckar då?

Du får införskaffa ett rejlt regnset ifall du tänker göra såna utflykter fler gånger!

Kram