15.11.10

Förkläde

Bidde inga pysselbilder, för jag har inte pysslat, haha.

Eller, jo, liiiite. Har gjort en fin grej till en fin tjej, men den är inte riktigt klar än så jag lägger upp den lite senare. I övrigt har eftermiddagen efter jobbet gått åt till att fixa mer i trädgården. Nu är alla plantor och de flesta lökarna i jorden, dessutom så har jag sopat och plockat undan byggskräp osv så nu är det riktigt riktigt fint här utanför. Ska se om jag inte kan komma på något kul sätt att juldekorera vår lilla hörna lite granna sen om ett par veckor... Alla tips är välkomna! Lätt, billigt, fint och inte för kitschigt är det jag letar efter. Några idéer?

I övrigt letar jag också efter mönster eller beskrivning till att sy ett förkläde. Någon som har något? Tänkte i och för sig bara låna hem ett av våra förkläden från jobb i morgon och "rita av". Hur svårt kan det vara liksom? haha.

Måste nämligen utrusta mig med lite grejer till skolan. Bland annat overall (otroooligt snyggt, känner ännu ett "dagens outfit"-inlägg komma krypande), hätta (skyddsnät för håret modell avancerad) och ett förkläde som är vattentätt och lätt att torka av. Overall och hätta beställer, och betalar, chefen åt mig - snällt tycker jag - men däremot så tänkte jag ge mig på att sy ett eget förkläde eftersom de annars är så väldigt tråkiga och väldigt vita och blir väldigt äckliga väldigt snabbt. Förklädena vi har på jobbet är av vaxduksmaterial så därför har jag idag varit och införskaffat en ordentlig bit fin vaxduk med snygga mönster på. Denna vaxduk skall i morgon förvandlas till två utomordentligt snygga förkläden. Hur det ska gå till och hur det kommer att gå?! Det får bli morgondagens äventyr!

Godnatt!

2 comments:

Anonymous said...

Ett enkelt sätt är att att sy en kvadrat, där man sen viker ner ena hörnet och klipper av en bit mittemot (uppe resp nere) och sen sätter på banden. Klart! Om vi skypar i kväll kan jag visa.
mor

Trillingnöten said...

Jösses vad pyssligt igen! Återigen blir jag lite smått generad att jag själv är så opysslig just nu :p Go girl!