24.10.10

Ost?!

Efter en lugn och härlig dag med en liten utflykt till marknaden i Liege för att handla vår favoritdesert (lacquement) så trodde vi inte att helgen skulle kunna bli bättre. Men jorå - när man minst väntar det så händer det: jag fick ännu ett sånt där härligt samtal från en eventuell arbetsgivare. :) Woopiie!

Ägaren till en ostaffär nere i byn vill att jag kommer förbi i morgon eftermiddag för en intervju. Han var jättetrevlig och positiv och tyckte att min ansökan och mitt CV var toppenbra! De letar inte efter någon med erfarenhet, men däremot någon som är villig att lära sig och som har rätt passion. Och om det är någon som älskar ost så är det vi! haha Härligt!

Dessutom sa han inget alls om nån plan win-win eller annat trams. Verkar inte heller ha en massa andra sökande... Håller tummarna!

I kväll väntar vi besök från den där klasskompisen som vi har försökt få till en kväll med ett tag nu. Först ska jag bara dammsuga och fixa lite.

Vilken härlig helg det här är!

3 comments:

Alexandra said...

Vad roligt, lycka till på intervjun!

Vi har det bara bra, jag har varit lite sjuk och slöat hemma en hel vecka men det har varit rätt skönt ;) Hur är det själv?

Måste ta tag i att åka och hälsa på er någon gång. Lite tajt med bensinpengar för tillfället men så fort vi är back on track så vill jag verkligen komma förbi och se er fina gård!

Trillingnöten said...

Jag håller alla tummar jag har! Vad kul med intervju!

Stef said...

Schysst! Du kanske kan få en massa dyr, stinkande, supergod ost gratis och sånt! Håller tummarna! Ring mig direkt efter och berätta!
kramar