19.10.10

Nähäpp...

...inget napp idag heller. Franskan (fick fylla i ett jätteformulär på franska, och då kom ju mina svagheter med staving och grammatik fram rätt rejält) och det faktum att jag inte har varit arbetslös tillräckligt länge för att arbetsgivaren ska få anställningsbidrag sätter rätt så rejäla käppar i hjulen för mig. Men men, nu har jag gjort en intervju i alla fall, och chefen var visserligen väldigt positiv och ska försöka se om jag inte trots allt kan få en månads provanställning i december eller januari om jag fortfarande är arbetslös då. Alltid nått!

Just nu är mitt största hatobjekt den här jäkla "Plan Win-Win". Det är en status som du kvalificerar dig till om du har varit arbetslös i minst nio (!) månader och är belgisk medborgare (!). Kvalificerar du dig för plan Win-Win (plan loose-loose enligt mig) så får arbetsgivaren bidrag för att anställa dig och lite annat bra grejs. Skitbra initiativ för långtidsarbetslösa - grejen är bara den att ALLA arbetsgivare som är intressanta för mig vill att man ska ha Plan Win-Win, har man inte det så får man gå oavsett hur kvalificerad man är. Nice, härligt, toppen...jävla skitpåhitt.

Nu har jag i alla fall varit hemma en stund och redan hunnit hitta ett gäng nya jobb att skicka ansökan till så jag får hoppas att det är någon av dem som nappar...och att de skiter i att jag inte har plan win-win.

god eftermiddag.

2 comments:

Trillingnöten said...

Typiskt! Men det är bara upp på hästen igen som sagt! Du kommer att fixa det, bara du fortsätter som du gör...

Josefine said...

Fast det verkar som om det finns massor med jobb att söka ändå. Jobbar ingen där nere? =)