16.9.10

Progg, ett glas vin och en vedspis...

...mycket mer behövs inte för att göra min kväll fullkomligt perfekt!

Jo, just det, en sak till - vi har, kvällen till ära, svag internetuppkoppling här inne. Wohooo! Så medans fästmannen har tittat på action uppe i vardagsrummet så har jag huserat här nere i köket tillsammans med vedspisen. Den är min nya bästis!
Jag har läst Pettson och findus (jag vet, jag vet, men man blir aldrig för gammal för Pettson), lyssnat på diverse gamla proggpärlor och läst bloggar och hönsforum. Trevligt.

Sängdags nu, i morgon ska jag se vad jag kan göra åt vår hårt åtgångna "trädgård". Ni ska få se bilder i morgon så förstår ni varför jag sliter mitt hår...
Tycker det kunde vara vår nu så att jag verkligen kunde plantera och fixa. Just nu blir det nog lite svårt...

Kan man måla om trädgårdsmöbler mitt i höstrusket? Och hur är det med att anlägga rabatter i lersörja?

Godnatt från Martinrive

Ps. Mamma - det blev inga kakor. Jag köpte alla ingredienser, men glömde bakplåtspapper. :( Men i morgon bitti så!!

1 comment:

Anonymous said...

Det här är den bästa tiden för trädgårdsanläggning. Man riskerar inte torka på samma sätt som på våren, och dessutom är det en hel del, bl a lökväxter, som måste planteras på hösten. Vi fixar det senare när du är hemma. Ett år planterade jag lökar på nyårsafton!
Buskar, rosor, jordgubbar, vårblommande perenner och en massa annat mår också bra av att planteras nu. Sätt igång! Mor