1.9.10

Nu har jag lugnat ner mig!

Ursäkta för förmiddagens utbrott, men jag var bara tvungen. Har haft svärisarna här sen i går också - det bidrar lite till att humöret inte var på topp.

Men nu så är det fina fisken! Vi är ensamma på gården igen och jag har fått en massa bra gjort. Jag har plockat björnbär som jag ska koka sylt på i morgon, jag har tillverkat fem nya par örhängen, och så har jag hunnit hjälpa svärmor att flytta ett antal kubikmeter ved. Inte illa pinkat för en ung dam med tilltäppt näsa!

Dagens kreativa hörna

Nu ska jag (!) laga middag. Det blir kyckling med hemmagjord ratatouille och ris. Mumma!

3 comments:

Josefine said...

Vi har också plockat björnbär idag! Det finns en massa här hos oss. Tråkigt nog är buskarna ett par tre meter höga, inbäddade i massa grönska och med brännässlor vid marken. Man får nog bara tag i en tiondel av bären. Om man inte tar med en stege och klär sig i heltäckande galon, dvs... =)

Vi gjorde sylt och paj förra veckan, och denna helgen ska det bli "Hallelujah moment vinbärskaka" fast med björnbär! Den är vansinnigt god med vilka bär som helst!

Anonymous said...

Vilka fina örhängen!
Bakgrunden

Trillingnöten said...

Jag såg den där skitfilmen och kunde inte fortsätta titta på den! Jag blir bara irriterad på såna okunniga och idiotiska människor! Nu tänker vi på de bra människorna och röstar i valet så såna inte kommer in! :) Snygga örhängen! Jag skickar min adress senare så du vet var du ska skicka dem ;p