10.9.10

Nu är det fredag igen!

Fredagsmys är inte ett riktigt lika utbrett fenomen här i Belgien som det är hemma i Sverige. Vi tackar OLW för att de håller sig borta från den internationella marknaden och därmed låter oss utomlandsingar komma undan från detta smått maniska mystvång.

Med detta sagt så måste jag dock erkänna att lite mys just nu inte hade varit helt fel. För vi (läs fästmannen) håller på att jobba ihjäl oss!! Fästmannen satte igång halv åtta i morse och håller fortfarande på. Jag har varit och hjälpt till en del med att flytta ved, målarburkar och annat smått och gott. Nu är det bara stora stenblock kvar och då är inte jag till särskilt stor hjälp så jag har smitit in en stund... Jädrans vad trötta vi kommer att var i kväll! Har en känsla av att vi kommer att somna i ett hörn i scoutbaren i kväll. hihi.

I helgen blir det med andra ord Brysselbesök. Tar katten i bilen och åker i kväll så fort vi (läs fästmannen) är klara med omflyttningen. I kväll är det säsongspremiär på scoutbaren, i morgon är det 25-årsfest och på söndag är det lunch hos fästmannens gudmor. Full rulle rulle!

Och så är det röstingsdags för mig i morgon! Röstkortet är nerpackat i väskan och jag ska strax leta reda på var svenska ambassaden liggen i Bryssel. Blir ett spännande besök! :)

1 comment:

Stef said...

Vafan! Man måste Fredagsmysa! Jävla sätt, jag saknar ord.....du har svikit sverige.....nu är de väl bara en tidsfråga innan du slutar fika också!!!!lol :P

Love you!

puss puss