8.9.10

Flytta flytta flytta...

...det är allt vi gör nuförtiden! Eftersom alla förvaringsutrymmen (BBQ:n på gården, stallet osv...) ska göras om och renoveras under hösten så blir det mycket rundflyttning av de saker som måste förvaras inomhus. Sist, för ett par veckor sedan, flyttade vi ju ut allt från BBQ:n och satte in i ett av stalldelarna. Sen har vi konstant flyttat runt saker i stallet allt eftersom vi behövt göra olika grejer där inne. Nu på måndag är det dags att lägga betonggolv i hela stallet så ALLT måste ut. Så idag har vi flyttat tillbaka grejer till BBQ:n (så nu är sommarens grillkvällar definitivt över) och kört bort stenblock (!) till det blivande nya stallet (för tillfället bara en betongplatta) ute på fältet.

Phew!

Men det har bara regnat en gång under dagen och resten har varit härligt solig och lagom varm - så jag är finafiskenglad!

2 comments:

Anonymous said...

Du bygger muskler!
Bakgrunden

Eleonor said...

Det låter intressant att läsa till lärare.
Hur går det till där? Behöver man ta lån eller är det gratis skolor som i Sverige?

Nej det är inte svårt att få green card när man är gift med en amerikanare. Jag kommer ha uppehållstillstånd så dom har en skyldighet att godkänna mig eftersom jag kommer bo där.
Utan Green card kan jag inte söka jobb eller resa utomlands.
Ha det bra!