1.6.10

Klassträff

Internet har varit nere i ett par dagar, men nu har min fina fina hyresvärd fixat det. Härligt! Som tur är var vi ju på klassträff i Rättvik i helgen så internetabstinensen hann inte bli så himla farlig.

Det blev en väldigt lyckad träff i Rättvik, trots några små missöden. En av höjdpunkterna, mr småland, som skulle ha flugits in från London "råkade" en dricka en för mycket på torsdagskvällen och missade flyget i fredags. Nu hör det väl i och för sig till att man på en klassträff kommer in i sina gamla mönster och blir som när man gick i skolan - alltså var det ingen som var särskilt förvånad över mr smålands lilla mistag. Same old same old, som man säger!

Men vi var dock ett mysigt litet gäng "gamlingar" som samlades för att fira programmets tioårsjubileum. Eftersom folkmusikens hus i Rättvik firades på samma gång så blev det stor fest helgen igenom. Tänker inte dra allt, men jag måste ju faktiskt skryta om att Benny Andersson spelade till dans tillsammans med Orsa spelmän på lördagskvällen så jag har faktiskt dansat polska till tonerna av hans dragspel. Den ni - slå den om ni kan!

Nu är det dock slut på festerierna och back to reality. Den här veckan är jag, utöver musiklärare, även svenska/SO-lärare och show producer. Full rulle med andra ord... Mer om det en annan dag. Nu ska jag äta glass och titta på sällskapsresan.

1 comment:

Trillingnöten said...

Hahahaha! Det där med att ha klassåterträff är ju lite speciellt. Det är snart dags för min gymnasieträff, typ nästa år, men ska nog inte gå. Är inte så sugen :) Jag hade en underbar tid där, men nu har jag gått vidare. Kanske om tio år till kan det vara spännande att se vad som hänt!

Det är roligt att vara lärare också! Man blir liksom en lite alltiallo! Showproducent, kurator, polis, mattant, you name it!