3.5.10

En tvättäkta samlare...

...det är jag det!

Idag ska fortsätta min "rensa ut all skit i garderoben"-offensiv. Jag är som sagt en äkta samlare, med förkärlek för gamla kläder, som normalt sett inte kan göra mig av med gamla klenoder som t.ex en jobb-t-shirt från ett sommarjobb för fem år sedan, ett par slitna jeans med bläckfläckar som jag köpte i åttan (!), mina gamla silvertejpade skor som jag hade med mig på festival 2003. Men nu MÅSTE det bort...



Skörden än så länge...

Är det bara jag som har det här problemet, eller finns det fler ofrivilliga samlare där ute? Vad samlar ni på?

När jag var liten samlade jag tydligen även på kolapapper (!). Det ni, det är inte dåligt! Vilken tur att jag slutade med det, annars hade jag aldrig fått plats - så mycket godis och kola jag äter. Haha.

Jag ska också fixa lite praktiska saker inför flytt osv. Har lite saker att ta reda på. Till exempel: hur gör man om man vill ordna loppis? Vågar man hoppas på fint väder och ha det utomhus här hemma, eller ska man kolla med de närliggande bystugorna om man kan låna/hyra där? hm...mycket som ska kollas upp.
Och så ska jag ta foto på köksbord+stolar, bokhyllor m.m som jag ska försöka kränga via lappar nere på lokala ICA och konsum. Här ska tjänas stålar! Muahaha

Trevlig måndag alla!

1 comment:

Stef said...

Haha jag har samma problem...speciellt med kläder, har massor av kläder som man aldrig haft på sig.....meeeen man kanske har det på sig en dag så bäst att inte släga det ifall man vill ha det nån gång...typ never happens! Oh coolt att samla på kolapapper...