18.4.10

Man har det rätt bra ändå!

Här sitter jag och gnäller över att sambon blir borta EN HEL VECKA TILL - och sedan hoppar jag in på en väns blogg och inser att jag nog borde hålla k*ften en stund.

Jag har en vän vars make är en US-marine och som är stationerad någon stans i mellanöstern i 12 månader (glöm att han får åka hem och hälsa på). Denna vän har dessutom ett halvår-gammalt jehu att ta hand om på egen hand, samt en alldeles färsk bulle i ugnen (!) som kommer att ploppa ut innan maken hinner hem.

Jag borde verkligen inte klaga!

Nu ska jag gå och dricka en kopp thé och vara glad över att sambon bara är borta en mesig vecka till och att jag är ledig i morgon och därför har tid till en massa bra saker. Kanske borde göra klart det där korsstygnet jag började på förra sommaren?

2 comments:

Trillingnöten said...

Åh, jag vet! Spelar ingen roll hur hemskt man har det så är det alltid nån som har det värre - på gott och ont :)Ibland vill man ju vara värst!

Josefine said...

Men alla har det hemskt på sina egna sätt. Alla är vi olika, så du FÅR LOV att tycka det är jobbigt! Jag tycker det är jobbigt att vara ensam EN DAG!! =)