14.2.10

Skottar

Har haft en jättekul kväll i schlagerns tecken! Kom precis innanför dörren efter att ha dansat loss till carola och bröderna herrey större delen av kvällen... Klockrent!

Innan jag går och lägger mig måste jag dock slå ett slag för två vardagshjältar vi har här i Älvdalen - skottebröderna!

Det finns ingen taxi i älvdalen så om man vill ta sig hem efter en utekväll nere på byn så är det raggning av skjuts som gäller. Som tjej är inte det alltid helt säkert och trevligt... MEN då finns det två bröder som är ute och kör i stort sett varje helg som man kan ringa. Kan de köra så ställer de alltid upp och de ser till så att alla kommer hem säkert och bra. Så även idag!

Under mina två år i älvdalen har jag fått skjuts av dessa bröder ett antal gånger OCH de hjälpte mig med min bil förra året när den inte startade. Jag känner dem inte särskilt mycket men de ställer alltid upp! Fantastiskt!

Tänk om alla var som dem!?

Nu ska jag och toulouse gå och lägga oss.
godnatt!

No comments: