24.2.10

Resfeber

Identifierar mig just nu lite med Juliette Binoche's karaktär i Chocolat...

Jag och syster yster konstaterade häromdagen att vi två nog bär på lite oroliga själar - vi trivs allra bäst när vi flyttar på oss lite då och då.

Nu när jag är ensam här hemma så känns den där kringflackande själen av ordentligt... JAG VILL UT OCH RESA! Eller rättare sagt: jag vill att flytten ska vara i morgon! Jag är trött på snö nu, och på sverige lite sådär i allmänhet.

Tack gode gud att jag ska åka på sportlov hem till skåne och på påsklov ner till bryssel. Annars hade jag blivit tokig...

Hur har ni i övriga sverige/världen det i snökaoset nu förresten? Här uppe är det snösnösnö, men idag skiner i alla fall solen. Ska ta en jättepromenad senare i eftermiddag. Härligt!

2 comments:

Stef said...

Ja fan, du och jag...Thelma och Louise, vi drar vetja!!!! wooohooo! haha kram

Josefine said...

Fika låter bra! =) Gibson ska inskolas på dagis hela nästa vecka men eftermiddagarna är lediga. Alla utom onsdagen. Någon speciell dag som passar?