24.2.10

Fel årtionde?

Jag och syster yster har suttit och tjötat över skype och funderat över livets stora frågor (hur gör man för att vinna mahjong på datorn oftare? hur låter det om man sjunger svenska barnvisor med kinesisk brytning? osvosv...). Vi kommer alltid underfund med så mycket bra. Dagens insikt: jag är nog född i fel årtionde!

Om du skulle ha fötts på ett annat årtionde än det du är, vilket skulle det vara? Var skulle du passa bäst in?

Syster yster tycker att min mors, eller kanske snarare min mormors generation nog skulle passa mig bäst. haha. Tack för det televerket!

Nu ska jag titta klart på Cornelis-dokumentären på teve och efter det blir det ett litet kapitel i Jane Austen innan det är dags att nanna.

gonatt.

1 comment:

Trillingnöten said...

Hahah! Jag vill också byta årtionde....vad sägs om 60-talet? Fast 40-talet är ju ganska coolt för då växer man ju delvis upp på 50-talet? Det skulle vara kul att resa i tiden faktiskt. Man har ju en vision om hur det skulle vara att leva vissa tidsperioder...men oftast är det ju en romantiserad syn tror jag :)