11.1.10

Sol ute, sol inne - sol i hjärta, sol i sinne!

Minus 22 grader och strålande solsken! Har varit ute och gått med den blivande mamman H i morse och det knastrade sådär härligt under fötterna hela tiden när vi vadade fram över snötäckta lindor. Älvdalen är härligt trots allt!

Var inte alls sugen på att åka upp igen, särskilt inte pga kylan som har tagit ett järngrepp över byarna här. Men idag känns det helt ok. Har en sista "ledig" dag idag innan det är dags att sätta igång i skolan igen i morgon. Har en massa planerande och övrigt att förbereda, och så tänkte jag att hela lägenheten skulle storstädas (nu ska julen ut!) - i övrigt ska jag bara njuta.

Toulouse verkar nöjd med att vara hemma igen. I skrivande stund ligger hon i mitt knä och slickar lite förstrött på insidan av sin tratt. Fyra trattdagar kvar nu, låt dem gå fort!

Med "bara" lite mer än fyra månader kvar till den stora flytten så börjar det också bli dags att börja planera "på riktigt" nu. Idag ska jag beställa frökataloger och annat smått och gott inför mitt påskbesök till belgien då köksträdgård och kryddträdgård ska anläggas. Snarast behöver jag även få mina gymnasiebetyg osv översatta och ivägskickade till skolan i Liege och jag måste kolla upp hur man gör när man ska flytta katt till annat land i Europa. Nu börjar det bli verklighet! GAH!
Någon som vet hur man gör när man ska få översatt officiella dokument till franska?

1 comment:

Trillingnöten said...

Ska du flytta till Belgien? Vad spännande! Hur kul som helst ju. Det där med franska dokument...jag skulle få översätta mina egna från svenska till engelska. Men man kan anlita nån professionell också...kostar en slant, men det kan det vara värt...