26.1.10

En utmaning...

Blev utmanad av trillingnöten idag!



Detta är mitt uppdrag;

• Lägga in awarden på min blogg (bilden)
• Länka till den jag fått den av (så det går att komma dit genom att klicka på namnet)
• Berätta sju saker om mig själv
• Välj sju bloggare att skicka utmaningen till. Länka till dessa bloggare
• Skriva kommentarer i deras bloggar om att de har fått en utmaning som kan ge en award!


Wohoo - here we go:

1. Är rödhårig - vilket jag är löjligt stolt över!
2. Ääääälskar kostymdramer av alla de slag. Allra helst brittiska sådana.
3. Har under mitt 23-åriga liv hunnit med att besöka 40 olika länder och bo under en längre tid i fyra av dem.
4. Är, tack vare mina fantastiska gener på båda föräldrasidor, JÄTTEblödig! Om jag ser en gullig unge så börjar jag gråta, om jag hör talas om någon som gjort något väldigt snällt så gråter jag, om jag tänker på min mamma så gråter jag....osv osv.
5. Tycker att en av de roligaste sakerna med städerskejobb (sommar-, och extrajobb sen fem år tillbaks) är att städa toaletter (!)
6. HATAR pappersarbete och blir aldrig klar att skicka iväg brev i tid. Misstänker att det är någon viktig del som saknas i min hjärna...
7. Pratar olika dialekt beroende på var i sverige jag är: grov skånska i trelleborg - och dalmålsmix i resten av Sverige. Det går automatiskt, kan inte hjälpa det!


Härmed utmanar jag:

Syster Yster...
...och hennes kära mor
Josefine
Min gamla kollega Maria
Ida

Har tyvärr bara fem att länka till just nu :( Men det får räcka...

Hoppas ni har en bra dag alla!

2 comments:

Trillingnöten said...

Hahah! Kul att du också är jätteblödig! Me too...jag kan gråta åt en sång, nåt sött, nåt vackert, nåt hemskt, nåt tråkigt...visst är det en fantastisk egenskap? :p
Men du! 40 länder! Helt otroligt! Jag är avundsjuk!

Maria said...

Vilken rolig My! :) Haha gillar att du gillar att städa toaletter...
Så fort jag har tid kommer du se det där på min blogg med :) Kram!