19.12.09

"Himma me halmet"

Ja, nu "e vi himma me halmet" som morsan brukar säga.

Visst funkade hyresvärdens bil i morse så efter ett stopp för att hjälpa igång en annan bil så satte vi av mot sydligare breddgrader runt kl 10 i morse. Superbt väglag och strålande solsken i stort sett hela vägen ner till Norrköping. Efter det var det inte lika kul... Men jag måste instämma med finelinan; skåningar är lite väl hispiga när det gäller snö. Visst, skymd sikt och lite drygt väglag - men så långt som snökaos vill jag då inte gå.

Vi kom i alla fall hem för en stund sen. Föräldrarna är på partaj ute på landsbygden (mamma i telefon tidigare "ja, vi visste inte om vi skulle våga oss ut men D skulle köra dit med traktor så han får väl köra före oss om det skulle bli igensnöat") så jag och sambon tar det lugnt en stund medans djuren får bekanta sig med varandra.

Hittills har det gått bra. Toulouse bryr sig mer om alla roliga möbler och ställen man kan krypa in bakom och under och Frida (föräldrarnas hund) verkar tycka att Toulouse är det äckligaste som finns. Hon håller sig på avstånd och går långa rundor runt kattskrället. Kan inte påstå att Frida är särskillt dominant av sig. haha.
Detta blir nog bra!

2 comments:

Josefine said...

Min mamma är suverän på att vara djurvakt. MMen jag vet inte om jag skulle rekommendera det eftersom det är en katt. Min katt Mischa som bor kvar där är en riktig ilsken en. Hundar går bra men andra katter har hon lite svårt för.

Hur är Tolouse med andra katter och barn? Vårt hem står alltid öppet om ni vill. Bosse bryr sig inte så mycket om andra och Gibson, ja han är som alla barn; Nyfiken! Men förvånansvärt försiktig...

Min bekantskapskrets är inte heller så stor, trots att jag bor här. Jag håller mig mest för mig själv. Det finns en del kattpensionat runt omkring, men jag har aldrig provat dem så jag kan inte uttala mig om dem..

Trillingnöten said...

Jag önskar dig en mycket god och trevlig jul! Dessutom önskar jag att du får ett fantastiskt nytt år! Kram på sig!