10.11.09

Same same - but different eller: lappsjuka och julnerver)

Ok, så jag vet att jag sagt detta förut men nu SKA jag försöka skärpa mig och börja uppdatera den här bloggen igen! :P Hösten gick alldeles för fort (som vanligt) och nu börjar minusgrader och mörka mornar/nätter bli alltmer påfrestande. I väntan på underbara adventdecember så får jag hitta på saker att sysselsätta mig med för att inte gå under av lappsjuka. Alltså - blogging it is!

Det har redan börjat spritta i mina julnerver, vet inte vad jag ska hitta på för att lugna dem tills det blir någorlunda lagligt att börja pynta och baka lussekatter. För sätter jag igång redan nu börjar folk nog undra... heh
Idag har jag, förrutom jobb dårå, städat lägenheten, bakat sockerkaka (inte lussekatt eller pepparkaka, HA!) och tagit in lite granris (tillåtet då detta inte är helt julbetonat utan mer av en säsongsgrej...det är faktiskt vinter nu).

Ooops, skulle egentligen inte bli fast framför datorn...upp tidigt i morgon, ska skjutsa sambon till skola och sen ska jag ta uti med att stämma samtliga gitarrer i musiksalen. Det lät för j*vligt idag när eleverna försökte sig på att spela men jag hann inte med att stämma och fixa under lektionen. Hoppas lektionen i morgon blir bättre efter lite fix!

I alla fall: sova nu, ses i morgon!

1 comment:

Josefine said...

Ja, vist är han fin. Jag måste hålla med. =)

Allt är bra här. Fortfarande mammaledig med usel månadslön (man blir inte rik på att skaffa barn), och jobbar lite extra på Smygehus havsbad. Sen har jag en liten barnkör en gång i veckan. Om det kommer några barn dvs. Det är alltid så svårt att jobba med folk (barn eller vuxna spelar ingen roll) som bara gör det som ett "fritdsintresse" och inte brukar allvar med närvaron. Men man kan ju inte tvinga någon...

Jag börjar bli lite smått rastlös nu, efter nio månader. Nu vill jag ut och göra något! =)