6.5.09

Jobbsök

Fan vad svårt det ska vara att hitta sommarjobb till sambon!

Har suttit och lullat runt på ams.se den senaste timmen och skickat in ansökningar kors och tvärs. De flesta mest på pin kiv eftersom jag redan är mer eller mindre säker på att de inte är intresserade. Har även ringt runt till pizzerior, handelsträdgårdar, städföretag och skickat in ansökan till tidningsbärarna... Men inget napp hittills. Tiden börjar rinna ut nu och jag börjar bli riktigt desperat!

GAH!!!! Ska gå och terapidammsuga i köket nu - hjälper inte sambon att få jobb men hjälper mig att behålla lugnet.

3 comments:

Stef said...

Ja du det är fanken ta mig inte lätt just nu! Jag var i affären idag men snubben var inte där, ute och fixar business för pizzerian, jag provar igen lite senare!
Nån gång ska han ju vara där!

puss

The Hanssons said...

det är svårt med jobb idag...jag håller tummarna

Josefine said...

Hemmafru låter ju hemskt! Städa, städa, diska, laga mat, städa, diska, städa, tvätta, diska osv... Eller? Jag är ju förstås också hemma, men jag är ju mammaledig...=) Och förresten så är vi hemma båda två ända tills sista augusti. Härligt! Dock har jag sagt till på jobb (Smygehus havsbad) att de får ringa om de behöver hjälp. Jag blir också lätt rastlös.

Jag måste börja jobba våren 2010, sedan ska jag börja plugga hösten 2010. Kom in i höstas men blev ju gravid så jag beslöt mig för att det itne var lönt att börja.