7.4.09

En 15 åring i växthuset

Morsan var otroligt snäll och omorganiserade sitt liv lite så att hon kunde hämta mig på svågertorp i morse. Väldigt uppskattat från dotterns sida måste jag säga! På vägen hem i bilen så påpekar hon att "jag, och så har vi en femtonåring i växthuset i dag...". OK! Nu har jag kört denne 15-åring fram och tillbaka till tippen och blomsterhandeln sen jag kom hem. Trevligt!

Hemresan gick bra. Fick gå upp kl 4 i morse för att hinna i tid till check in kl 5. Saknar redan sambon lite... snyft. Vi har haft en helt fantastisk helg dock! I fredags var det stor fest i scoutbaren för att fira att scoutledarna kom på 15:e plats i cykeltävlingen förra helgen. I stort sett alla som jag känner från souterna var där och det blev en jättelyckad kväll. Massor med öl och trvligt folk!

Lördag och söndag var jag med sabon på hans praktikplats, Han sur Lesse. En äventyrspark med ett av Europas största grottsystem som huvudattraktion. Jag var dock aldrig inne i grottorna utan jag och sambon sprang för det mesta runt tillsammans med maskotten så att denne inte skulle bli utsatt för trakasserier från busiga tonåringar. Roligare har jag haft! Men solen sken och jag och sambon fick en del tid för oss själva och kunde både äta picknick och ta ett par öl i solen (attdricka ett par öl vid lunch, även under arbetsdagar, verkar snarare vara regel än undantag i Belgien) båda dagarna. Härligt!

Kvällarna och hela gårdagen spenderades ute på Davs familjs släktgård ute i den lilla byn Martinrive nära Liege. Ett fantastiskt ställe! Det är en gammal kvarn/herrgård med tillhörande jätteträdgård och flod. Under hela dagen i går var vi ute och vandrade runt i området, det är ett helt fantastiskt landskap i den delen av Belgien. Typ Österlen. Varmt var det också i går såklart, runt 21 grader och sol hela dagen. Släng dig i väggen syster yster - din USAvärme är inte längre så exceptionell. :P hihi

Nu ska jag sätta mig framför teven en stund och sen blir det ett par timmars toalettstädning. Morsan ska ha sin årliga påsklunch på fredag och jag har åtagit mig att sköta städningen av hela huset innan dess. :) Tur att jag tycker om att städa toaletter, eftersom vi har så himla många sådana i detta huset....

Á tant tôt!

1 comment:

The Hanssons said...

jaha så var du hemma igen i sverige. Stef har ite ångest för att hon bara har en vecka kvar. Det känns lite ledsamt att hon redan ska iväg. Men vi kommer innan midsommar och då hoppas jag vi får se dig och stef igen.....era små lådvinstanter.....
hihi