8.3.09

Wonderchild.

Mysmorgon! Fick sova ända till 10 och sen har jag myst runt i gammal jobb-t-shirt och mjukisbyxor. Frida och jag är ensamma hemma och hon tycker jag är VÄLDIGT tråkig som inte vill gosa med henne non stop.

Surfade lite nyheter och hittade en länk till min gamla favorits nya album. Det gamla är dock bättre, särskilt då "min" låt. Brings back great memories...

Vad har mer hänt?

Jag och syster yster dansade line dance i torsdags. Över alla förväntningar! :) Och vi borde faktiskt ha en eloge för att ha hängt med under hela passet trots att de redan hållt på hela terminen och vi inte fick några riktiga genomgångar av stegen. Svettigt värre när man kom hem sen!

I förrgår var det som sagt begravning. Det var väldigt fint och det var roligt att hela släkten (utom störstebror och äldste brorsonen) var samlade för första gången på minst 10 år. Min blekingefamilj är så fin!

När jag kom hem på kvällen i fredags så tyckte syster yster att det var tid för en öl eller två efter hennes jobb så fredagkvällen spenderades på pub böst tillsammans med S.Y´s jobbkompis och greken. Efter lite guitar hero hemma hos jobbarkompisen ramlade vi hem och sov gott. Jag är f.ö BÄST på guitar hero...or not.

I går tog jag det bara lugnt. Skrev lite på uppsatsen och uppdterade mig på vad som händer ute i den vida världen. Det händer mycket nu:



Demonstrationerna i Malmö gick överstyr i går, som vanligt. Det är så typiskt att när folk har engagerat sig och annordnat en fredlig och bra demonstration för ett, enligt mig, bra ändamål så ska en handfull idioter dit och förstöra allt genom att vandalisera polisbilar och slänga smällare. Hur hjälper det på något sätt? Jag blir så arg!!

Och så har det smällt i Zimbabwe igen. Efter min resa dig för några år sedan är det ett land som ligger mig varmt och hjärtat. Svenska kooperation utan gränser är kvar och gör vad de kan för att driva fungerande verksamhet mitt i kaoset. För er som inte redan gjort det, kolla in Anna Tiblins blogg om sin vardag i Harare.

Pga programbrist på tv i går kväll blev jag och morsan i stort sett tvingade att titta på andra chansen. GAH! Alltså, jag kallar mig schlagernörd och jag älskar allt som har med melodifestivalen att göra men seriöst...det är ju bara skit i år. Ett par låtar är ok, i övrigt är det mest fiasko och konstiga tävlingsregler. ischlo!

Och så, såkart, tjejer, lyssna på följande klipp och ät något gott!

No comments: