11.3.09

Syjunta.

Syster yster och morsan sitter inne i syrummet och syr för glatta livet och jag har gjort om datorrummet till en enda stor pappershög med allt mitt kopierade arkivmaterial. Jag börjar se ljuset i tunneln nu med den här satans uppsatsen. Wunderschön!

Måste säga att syster ysters syprojekt blir riktigt bra! Vad duktig hon är! Jag är så stolt, haha. Jag går in och kikar på det framskridande arbetet lite då och då och jag måste säga att jag sällan sett någon gå in så med hela sin själ för ett handarbete. :P Hon kan knappt andas när hon kör symaskinen och hennes huvud rör sig upp och ner i takt med nålen. hihi. Som hon själv säger "detta är fan inte avslappnande! Enda gången jag kan andas ordentligt är när jag nålar för om jag gör något fel då så är det ju bara att ta bort nålarna...".

I går kväll kände sig s.y lite krasslig och jag var dödstrött efter en hel dags pluggande så vi åkte ner till hemmakväll för att köpa godis. Kom hem med två stora påsar godis och fem hyrfilmer. Gissa vilka?! JO, följande fem kanontitlar: Anki och Pytte, Den lilla Sjöjungfrun, Sunes Sommar, Hipp hipp säsong 1 och Livet är en Schlager. haha, vi lovar...vi är över fem år gamla. Vi bara råkar gilla nostalgi och barnfilmer! Orkade ju dock inte se alla i går kväll så vi har sparat lite till helgen när jag äntligen blir fri från uppsatsgisslet.

I övrigt intet nytt här i stan. Det duggegnar lite då och då, men över lag så är det faktiskt helt ok väder. Visserligen lite rått, men inte lika snöigt och kallt som det är uppåtlands för tillfället.

Nä, nu ska jag ner till husets dator (just nu skriver jag på syster ysters bärbara som hon parkerat i mitt rum) och köra bort min far. Min uppsats ligger på den datorn och jag vill bli klar nån gång!

2 comments:

Anonymous said...

Na inget studiebidrag, inget jag kollat upp om jag kan fa iofs men jag tror inte det.. Nederlanska ar kul iallafall, lite av en blandning av svenska, engelska och tyska typ :D

Ullis said...

hm anki o pytte känns lite väl men annars så gjorde ni bra val..

-what do you call those?
-We call them ne-ne-nnno-no-no-No! We call them wi-wienerbröd. Wienerbrods.
-Oh no, you dont.

haha i love sunes sommar