17.3.09

Så ska det låta och annan helgunderhållning.

Dags för en liten uppdate kanske, har varit fruktansvärt slö på att skriva sen uppsatsen blev klar...sorry.

I fredags bestämde jag och syster yster oss för att dricka ett (!) glas vin och kolla lite på teve tillsammans. Råkade dock slå över till så ska det låta och ca fyra timmar senare hade vi arbetat oss igenom halva föräldrarnas bag in box samt teveavsnittet + tre avsnitt så ska det låta från svt play. Vi tävlade mot lagen i programmet och vann stort, vi borde få vara med någon gång! :) haha. Roligt hade vi i alla fall! Har varit ordentligt hes sen dess...

Lördagen spenderades, av förklarliga skäl, mest hemma i föräldrarnas tevesoffa. På kvällen blev det schlagerparty hemma hos X och B. Med tanke på floppen med deltävlingarna i år så måste jag erkänna att finalen var ovanligt spännande. Inte för att det var särskillt bra bidrag, men de olika rösterna från jurys, internationella juryn och folket gjorde det gastkramande. Telefonerade med dalarna när det började närma sig slutresultatet och vi skrek i telefonen när vi insåg att rätt låt, för en gångs skull, faktiskt hade vunnit. Fick lite Larz Kristerz-vibbar där faktiskt! :)
Dansade loss lite hemma hos X innan vi gick vidare till horizont. Råkade hitta ett par kringdrivande holländare som hängde med oss. Dansdansdans hela kvällen och hemramlande runt 04. Overall en bra kväll!

I söndags åter igen häng hemma i tevesoffan och sen barnpassning och middag hemma hos bror och syskonbarnen. Gosade med lillflickan och spelade fotboll med lillpojken. Oh vad de är bäst!!! Lillpojken fyller år nu på lördag, ska ner på stan och se om jag kan hitta en spidermanryggsäck. JEJ!

Gårdagen spenderade jag och syster yster uppe i morsans syrum där vi håller på med våra projekt. Fruktansvärt avslappnande!

Så...thats it. Oh vilket aktivt liv jag lever, eller nått.
Saknar dock lärenheten i älvdalen ganska mycket nu, och ännu mer saknar jag min underbare sambo. Längtar till brysselresan om mindre än två veckor.

Nu ska jag ut på nya äventyr på stan och sen....får se vad som händer.
kjaam på de!

No comments: