13.3.09

JAAAAAAAAAAAAAA!

Färdig färdig färdig! Oh vad underbart det känns! Uppsatsen är färdrigskriven och inskickad, en hel timme före deadline. That's a first!

Vad ska man göra nu då? Har lovat mig själv två lediga dagar nu innan jag sätter igång med tentaplugget... Hm. Jag och syster yster kan nog komma på något att roa oss med. Jag får väl dra ut den där grottmänniskan (hennes egen beskrivning av sig själv, obs!) på något roligt så hon inte möglar ihop fullständigt. :P Just nu håller hon och min mor på att utkämpa ett tufft slag mot strykjärn och symaskin uppe i syrummet.

Jag har gått och blivit riktigt intresserad av Trelleborgs skolhistoria nu, särskilt Centralskolans eftersom dess dagar numera är numrerade (it's days are numbered, kan man säga så på svenska?). Under mitt besök på skolan i går fick jag en privat guidning uppe på vinden. Där finns fortfarande en massa gammalt skolmaterial bevarat - allt från uppstoppade svanar till läseböcker från 1800-talet, kulramar och gamla katedrar. Det kliade i fingrarna när jag gick runt där. Någon av lärarna jag mötte i korridorerna tyckte att jag borde skriva en bok om skolan nu när den ska läggas ner... Oh vad jag hade velat göra det, men det får nog förbli en dagdröm.

Nä, jag är ju LEDIG nu, då ska jag inte sitta framför datorn och häcka - det är ju det enda jag har gjort under den senaste veckan.

Tjingeling!

No comments: