26.6.13

Datortrubbel och väskprojekt

Jag har faktiskt en bra anledning till att jag dröjer med Kinauppdatering (och uppdatering över huvud taget), vår dator har nämligen bestämt sig för att ta semester på samma gång som jag. Och eftersom bilderna ligger på ett USB-minne som måste stickas in i en dator för att läggas upp på bloggen så...ja...det kommer att ta en stund det här hörrni.

Men jag kan ju skriva om annat. Det är inte som om jag inte har tid liksom; jag har ju SEMESTER!

När man har semester kan man passa på att göra allt sådant som man aldrig hinner med annars. Typ att rensa ut garderoberna hemma, städa förrådet, storstäda alla skåp och hyllor...och PYSSLA. Det sistnämnda är roligast. Jag har bestämt mig för att jag ska hinna sy lite grejer nu under sommaren och jag inleder med ett projekt till Lukas fantastiska dagispedagoger. Pysslade ihop ett par fina "labels" på mammas dator, med texten "teachers are just angels in disguise" (funderade på att skriva "pedagoger are just angels in disguise", men kvävde min torra tramshumor i sista sekund och körde med amerikanskt gulligull i stället) och ska nu transformera dessa till fina sommarväskor med plats för valfri pocketbok och vattenflaska. Får se vad det blir av det...

Just nu står det två halvfärdiga väskor på strykbordet och väntar på att mamma ska komma hem och instruera mig i hur jag ska fästa fodret på bästa sätt. Lyx att ha ett proffs här hemma!




No comments: