13.12.10

Lucia

Idag är det en av mina absoluta favoritdagar på året - jag älskar Lucia! Musik och tända ljus och mys...underbart. Håller i skrivande stund på att ladda svtplay så att jag kan kolla på luciafirandet. :) Tänkte avnjuta det med julmust, clementiner, daim, bilar och pepparkakor. Tack IKEA för välsorterad matbutik!

Senare idag blir det inbjudningar och annat smått och gott. Och i kväll blir det eventuellt fondue med gänget i affären, vi får se.

Ha en härlig Lucia!

ps. Idag är det nio dagar kvar tills vi åker till Sverige på "jullov". Wohoo!

2 comments:

Trillingnöten said...

Jadu, Lucia! Nästa år får nog du komma hit och ta tag i det :) Hälften hade inte de kläder man skulle ha. Lucia hade inte fixat sin klänning och tog inte med sig kronan (fast hon sa att hon skulle. Hon e ju 12 liksom. Jag sa att hon kunnat ringa mig i helgen...). MEN de kunde de flesta sånger helt okej! Och det blev väl lite halvförvirrat ibland när nån sjöng för fort.
Nästa år ska jag ändra lite och börja tidigare med övningarna :) plus nåt mer. Avancera.
tyvärr var det bara 7 föräldrar som kom...trist! Då kanske barnen inte var så sugna att göra superbra ifrån sig heller om ändå ingen kom från deras familj :( Nästa år så! Då jäklar! Tips mottages tacksam :) Kram!

Josefine said...

Jullov låter mysigt! Det måste vara skönt att komma "hem" ett tag. Jag hade aldrig fixat att inte bo nära "hemma". Jag är visst en riktig liten mes! =)